سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 16
کل بازدید : 458788
کل یادداشتها ها : 2616
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، روابط موجود میان قیمت سنگ آهن و فولاد به عنوان دو کالای اولیه که بر یکدیگر تاثیر می گذارند، طی سال های متوالی بصورت "خطی" بوده است. در سال های اخیر این رابطه خطی تغییر رویه داده و از وضعیت خطی مطلق خارج شده است. در حال حاضر قسمتی از این تاثیرگذاری ها بصورت خطی بوده و نیمی دیگر با تبعیت از وضعیت عرضه و تقاضا و وضعیت اقتصادی در کشور مبدا و شرایط اقتصادی در کشور مقصد می باشد.

بیشترین عامل تاثیر گذاری بر این رابطه وضعیت اقتصادی کشور مبدا می باشد. این تاثیر گذاری بصورتی است که وقتی  خط لوله 529 کیلومتری کنسانتره غوطه‌ور در آب «شرکت آنگلو امریکن» در معدن minas-rio نشتی پیدا می‌کند و دو‌بار این اتفاق بطور متوالی رخ می دهد؛ در دفعه دوم موجب تعطیلی سه ماهه معدن شده و به دنبال تعطیلی این معدن و عدم تحویل به موقع کنسانتره به بازار، قیمت در بازار افزایش می یابد.

درباره این موضوع کیوان جعفری‌طهرانی تحلیلگر ارشد بازارهای جهانی سنگ‌آهن و فولاد می گوید: طی سال 2015 با شکست سد سامارکو برزیل شاهد وقفه در بازار و تاثیر پذیری قیمت ها از این اتفاق بوده ایم. در نتیجه هر اتفاقی که در کشور مبدا رخ دهد موجب عدم تحویل و یا مازاد تحویل شده و تاثیر بسزایی بر بازار کشور مقصد خواهد گذاشت.

وی در ادامه با اشاره به روند قیمت فولاد و سنگ آهن اظهار داشت: پیش بینی می شد که در بهار چین علی الخصوص پس از فستیوال کینگ مینگ که طی هفته گذشته برگذار شد، میزان ساخت و ساز با افزایش مواجه شده و با توجه به افزایش میزان ساخت و ساز، شاهد افزایش قیمت فولاد و سنگ آهن باشیم، اما از طرفی دیگر دولت چین سیاست انقباضی را در پیش گرفته که آن‌هم به «جنگ تجاری ترامپ» بازمی‌گردد، که این موضوع در هیچ از پیش بینی ها دیده نشده بود. اثرات این جنگ تجاری را این‌گونه می‌توانیم ببینیم که وقتی ترامپ چین را تهدید و چین هم ترامپ را تهدید می‌کند این موضوعات برای بازار عواقب بیشتری دارد، بصورتیکه موجب کاهش عرضه و تقاضای یکسری محصولات در این دو کشور می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ