سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 16
کل بازدید : 458839
کل یادداشتها ها : 2617
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، تنش های ارزی یکی از مهم ترین عواملی است که بازارهای موازی خود را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد. اگرچه در این زمینه دولت نیز باید در قبال این تنش های ارزی و تبعات ناشی از آن پاسخگو باشد اما به هر حال بازارهای موازی بر روی هم تأثیر مستقیم دارند.  با افزایش قیمت ارز، روند افزایشی قیمت در بازار مسکن و همچنین بازار اهن الات نیز ادامه پیدا می کند. در چند ماه اخیر با رشد قیمت دلار شاهد نوسانات بسیار زیادی در این دو بازار موازی بوده ایم به طوری که بازار مسکن با جهش ناگهانی 25 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. طبق گزارشات به دست آمده از اخبار بازار مسکن، این جهش قیمتی که بعد از بالا رفتن ارز پدیدار شده فروکش نخواهد کرد و ممکن است موجب شود که بار دیگر مسکن دچار رکود شود.
از سوی دیگر بازار آهن آلات نیز از روند افزایشی دلار تأثیر گرفت و هفته اخیر قیمت مقاطع فولادی هر روزه با افزایش مواجه شد. این افزایش قیمت در حدی بود که بسیاری از خریداران دست نگه داشتند تا بازار به ثبات برسد. قیمت دو محصول پرتقاضا میلگرد آجدار و تیرآهن به مراتب بیش از مقاطع دیگر افزایش قیمت داشت و همین امر موجب شد تا بازار آهن الات نیز در رکود به سر برد. 
با کمی تأمل می توان دریافت که بازارآهن و بازار مسکن متأثر از یکدیگر هستند. به همین دلیل با افزایش قیمت اهن آلات، ساخت و ساز در بخش مسکن با کاهش رو به رو شد و سرمایه گذاران به دلیل تب و تاب بازار ارز و جذابیت نوسانات دلار به بازار ارز منتقل شدند. با این وجود بر اساس مصوبه دولت مبنی بر کاهش قیمت دلار به 4200، انتظار می رود که قیمت مقاطع فولادی روند کاهشی پیدا کند اگرچه بار دیگر به قیمت اولیه خود باز نمی گردد اما کمی تب و تاب قیمتی فروکش خواهد کرد؛ با این وجود باید صبر کرد تا تأثیر آن بر بازار مسکن  دیده شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ