سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 4
کل بازدید : 458916
کل یادداشتها ها : 2619
خبر مایه



به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، جهش ناگهانی قیمت ارز و ورود آن به کانال 6000 تومان خیلی سریع به بازار آهن نیز سرایت کرد و باعث افزایش ناگهانی قیمت میلگرد و قیمت تیرآهن و سایر مقاطع شد.
با توجه به بالا بودن تقاضا برای این دو مقطع فولادی در صنعت ساختمان، این افزایش قیمت اهن باعث نگرانی فعالان صنعت ساختمان شد و آنها را مجبور به تأخیر در خرید کرد. بعد از تصمیم هیئت دولت در خصوص تک نرخی کردن ارز و ارائه ارز به قیمت 4200 تومان، تمامی فعالان بازاراهن در انتظار تعدیل قیمت ها ماندند که دور از انتظار هم نبود.
اولین روز بعد از اعلام دلار 4200 تومانی شاهد افزایش قیمت در بازارآهن نبودیم اما کماکان حباب قیمت ها باقی مانده بود و با گذشت دو روز از این اتفاق در بازار ارز بعضی از تولیدکنندگان با احتیاط اقدام به کاهش قیمت های اعلامی خود کردند چراکه کاهش تقاضا در بازار نیز خود دلیل دیگری بود که تولیدکنندگان را مجاب به کاهش قیمت ها کند. پیش بینی قیمت میلگرد با توجه به شرایط فعلی بازار باید به صورت کاهشی تا زمان  از بین رفتن حباب قیمت ها ادامه داشته باشد و در خصوص پیش بینی تیراهن نیز همین روند مورد انتظار است.
 و اما درمورد پیش بینی قیمت دلار، در دوره دولت دهم نیز یکبار به صورت دستوری نرخ ارز را ثابت کردند که دو ماهی در بازار دوام آورد و بعد از آن نرخ ارز مبادله ای را پیش کشیدند که قیمت آن به بازار نزدیک تر بود. حال باید منتظر ماند و دید که آیا دولت دوازدهم سیاست های ارزی درستی در راستای بازگرداندن ثبات در نظر گرفته یا خیر! 
در خصوص پیش بینی قیمت ارز در دراز مدت، انتطار افزایش آن را داریم  اما در شرایط فعلی کاهش قیمت ارز موجب بازگشت رونق به بازارآهن خواهد شد. در رابطه با آینده این طرح دولت باید کمی صبور بود تا تصمیم گیری های دولت در این خصوص واضح تر شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ