سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 23
کل بازدید : 458950
کل یادداشتها ها : 2619
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، پس از گذشت تنها چند روز از آغاز سال حمایت از کالای ایرانی، ابلاغیه ای از سوی دولت مبنی بر میزان تعرفه واردات سال 97 برای درج در کتاب مقررات صادرات و واردات صادر شد. بر اساس ابلاغیه جدید دولت، میزان تعرفه واردات ورق گرم، ورق سرد و ورق پوشش دار یک پله کاهش یافت.

طبق اطلاعات منتشر شده از میزان تعرفه های سال 97، تعرفه واردات ورق گرم تا سایز 4.75 میلی‌متر و ورق گرم عریض با عرض بیش از هزار و 850 میلی‌متر، پس از 5 درصد کاهش به 10 درصد رسیده است.

همچنین شاهد کاهش 5 درصدی تعرفه واردات ورق های API نیز بوده ایم. موارد استفاده این ورق ها در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی می باشد که در حال حاضر پس از کاهش 5 درصدی، میزان تعرفه آن ها نیز از 15 درصد به 10 درصد رسید.

در این میان شاهد کاهش تعرفه واردات ورق های سرد با ضخامت بین 0.5 تا یک میلی‌متر نیز بوده ایم. میزان تعرفه این ورق ها از 20 درصد به 10 درصد کاهش یافت. همچنین تعرفه واردات ورق قلع اندود نیز کاهش یافت. میزان کاهش تعرفه این ورق فولادی 11 درصد گزارش شده است و در حال حاضر با 15 درصد تعرفه واردات خرید و فروش می شود. پیش از این میزان تعرفه واردات ورق قلع اندود 26 درصد بوده است.

 میزان تعرفه ورق پوشش آلمینیوم از 26 درصد به 20 درصد رسید و کاهش 6 درصدی را تجربه نمود.

با توجه به کاهش این چنینی میزان تعرفه واردات در کشور، پیش بینی می شود با توجه به این امر که مازاد تقاضایی در بازار وجود ندارد، تولید کنندگان داخلی در آینده ای نه چندان دور ضرر و زیان دیده و بعید نیست که سرنوشت برخی صنایع از جمله نساجی، کفش و پوشاک در انتظار صنعت فولاد باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ