سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 458591
کل یادداشتها ها : 2609
خبر مایه


به گزارش اهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، با بهبود شرایط معادن و صنایع معدنی طی سال های اخیر شاهد افزایش قدرت صادرات در این بخش و افزایش توانمندی ها در پروژه های مختلف بوده ایم.

بهبود وضعیت بخش های زیر مجموعه ایمیدرو به عنوان یک نهاد توسعه محور در اقتصاد ملی خود نشان دهنده این امر می باشد. علی الخصوص در وضعیتی که در حال حاضر عنوان یکی از صادرکنندگان مهم را در زنجیره فولاد جهان کسب کرده ایم. 

مهدی کرباسیان رئیس هیت عامل ایمیدرو با اشاره به کسب رکورد 8 میلیون تن صادرات در سال 96 می گوید: یکی از افتخارات سازمان ایمیدرو طی سال های اخیر رونق بخشیدن به یک سازمان متوقف در سال 92 می باشد که در حال حاضر این سازمان را بدون آنکه رقیب بخش های خصوصی باشد به یک سازمان فعال تبدیل کرده است. در مقابل باید به این مهم نیز توجه داشته باشیم که در حال حاضر جایگاه ایران در صادرات محصولات معدنی و صنایع مرتبط بسیار خوب می باشد. علی الخصوص در وضعیتی که طی سال 96 اگرچه سهم معدن و صنایع معدنی از GDP کشور حدود 5 تا 6 درصد بوده است اما در بخش صادرات سهم 23 درصدی را داشته است.

از موفقیت های بخش زیر مجموعه ایمیدرو که عنوان بازوی اصلی دولت در توسعه معادن و صنایع معدنی را داراست، می توان به گذار صنایع معدنی کشور از فاز واردات به رویکرد صادرات محور، تامین بخش بزرگی از نیاز داخل در حوزه محصولات تولیدی و مخصوصا فولاد، اطمینان از تامین زنجیره تولید در حوزه فولاد، توجه به معادن و صنایعی همانند مس و آلومینیوم و همچنین عناصر نادر خاکی، بومی سازی بسیاری از تجهیزات و فرآیندهای تولیدی و همچنین تامین منابع مالی خارجی اشاره نمود.

 در شرایط فعلی وجود رکود حاکم و همچنین الزام به گسترش زمینه های صادرات در سیستم اقتصادی کشور موجب شده تا نیاز توجه به پتانسیل های موجود در این بخش بیش از پیش مهم بنظر رسد. بخش معدن و صنایع معدنی از جمله بخش هایی هستند که نه تنها از پتانسیل بالایی برخوردار هستند، بلکه بازار جهانی ثتبیت شده ای در بین کشور های همسایه دارند. از جمله عواملی که می تواند بر روی این روند تاثیر گذار باشد، تصمیم سازی و اتخاذ سیاست های مناسب در این بخش از ساماندهی وضعیت معادن کوچک تا اکتشاف ذخایر معدنی جدید می باش.

تصمیم سازی و اتخاذ سیاست های مناسب در این بخش از ساماندهی وضعیت معادن کوچک تا اکتشاف ذخایر معدنی جدید همگی از مسائلی است که میتوانند در این روند بسیار تعیینکننده باشند. در اینباره و با وجود پتانسیل های موجود در این حوزه، به اعتقاد مهدی کرباسیان رکودی که در بخش معدن وجود داشت در حال رفع بوده و معادن کوچک نیز همواره نیازمند حمایت هستند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ