سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 4
کل بازدید : 458905
کل یادداشتها ها : 2618
خبر مایه


جدیدترین اخبار بازار آهن حاکی از افزایش ناگهانی قیمت تمامی آهن آلات در بازار می باشد. پس از اتمام تعطیلات نوروزی و اغاز سال جدید، بازار اهن آلات متاثر از نرخ دلار و دیگر عوامل تاثیر گذار روند افزایشی را در پیش گرفت. در شرایطی که با آغاز سال 97 شاهد افزایش بیش از حد نرخ دلار بوده ایم، بالا رفتن قیمت آهن آلات هم به این نگرانی ها دامن زد تا شاهد جو نا آرامی در بازار آهن باشیم. سه بازار ارز، آهن و مسکن بصورت سلسله وار بر روی هم تاثیر می گذارند و در شرایطی که شاهد افزایش قیمت در دو بازار ارز و آهن بوده ایم انتظار می رود نرخ ها در بازار مسکن نیز با افزایش مواجه شود.

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، وضعیت بازار آهن در روز گذشته بسیار نا مطلوب بوده است تا جایی که شاهد افزایش قیمت ها تا حد 200 تومان نیز بوده ایم که این امر بسیار نگران کننده می باشد. در صورتیکه وضعیت ارز در کشور به همین روال پیش رود، پیش بینی قیمت آهن در بازار، چیزی بجز یک روند افزایشی نمی تواند باشد. با آغاز هفته سوم فروردین ماه 97 قیمت اکثر مقاطع افزایش یافت. میلگرد، تیرآهن، نبشی، ناودانی و... از جمله مقاطعی بودند که روز گذشته با افزایش ناگهانی قیمت مواجه شدند.

قیمت میلگرد آجدار در اکثر کارخانه ها افزایش یافت. این افزایش قیمت بین 30 تا 120 تومان اعلام شد. کارخانه میلگرد سیادن ابهر قیمت میلگرد سایز 14 خود را پس از 100 تومان افزایش 2510 تومان اعلام نمود.میلگرد ظفربناب نیز پس از افزایش 30 تومانی با قیمت 2530 تومان معامله شد. همچنین دو کارخانه پرشین فولاد و حسن رود به ترتیب قیمت میلگرد های خود را 50 و 80 تومان افزایش دادند و با قیمت های 2500 و 2510 تومان اقدام به فروش کردند.

اما این افزایش قیمت ها تنها مربوط به میلگرد اجدار نمی شد و پس از بررسی های صورت گرفته بر روی قیمت اهن آلات، به افزایش قیمت در بخش تیرآهن ها نیز پی بردیم. قیمت تیرآهن در بنگاه تهران تا سقف  30,000تومان افزایش یافت. تیرآهن سایز 20 ذوبی در بنگاه تهران پس از 13,000  تومان افزایش به 845,000 تومان رسید. همچنین قیمت تیرآهن آریان فولاد نیز پس از 25,000 تومان افزایش با قیمت تمام شده 682,000 تومان معامله شد.

آمار بدست آمده از وضعیت بازار اهن حاکی از افزایش قیمت نبشی و ناودانی ها نیز می باشد. کارخانه نبشی ناب تبریز در 14 فروردین ماه قیمت ناودانی و نبشی خود را 30 تومان افزایش داد. همچنین کارخانه آریان فولاد نیز اقدام به افزایش 60 تومانی قیمت نبشی های خود کرد. دیگر کارخانه ها از جمله شکفته، ظهوریان، اسپیرال و... فروش خود را بسته اعلام کردند.

در بخش پروفیل ها تمامی کارخانه ها بجز کارخانه گل نرده فروش خود را بسته بودند و هیچگونه قیمتی اعلام نکردند. کارخانه پروفیل گل نرده قیمت پروفیل ضخامت 2/5را پس از 220 تومان افزایش، 3200 تومان اعالام نمود.

تمامی کارخانه های ورق سیاه، ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق رنگی طی روز گذشته فروش خود را بسته و اقدام به اعلام قیمت نکردند. همچنین لوله مانیسمان در بنگاه تهران خرید و فروش نشده و هیچگونه قیمتی از سوی بنکداران برای این مقطع فولادی اعلام نشد.

طبق خبرهای بازار آهن، میزان خرید اهن آلات در بازار با کاهش مواجه شده و در شرایط فعلی متقاضیان اقداماتی مبنی بر خرید و یا فروش آهن در این بازار پر تلاطم انجام نداده اند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ