سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 33
بازدید دیروز : 23
کل بازدید : 458959
کل یادداشتها ها : 2619
خبر مایه


به گزارش اهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، طبق آمار بدست آمده، طی یازده ماه نخست سال 96 شاهد رشد 32 درصدی خرید مسکن نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

از ماه های نخست سال 96 تا پایان بهمن ماه تعداد 150 هزار و 867 فقره تسهیلات از طریق بانک ها در سراسر کشور برای خرید مسکن به متقاضیان پرداخت شده است. از این رو طبق مشاهدات انجام شده 32 درصد رشد نسبت به ماه های مشابه در سال قبل داشته ایم. همچنین در ساخت و ساز مسکن نیز شاهد افزایش 43 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم که این نیز به دلیل رشد ارائهتسهیلات ساخت مسکن به متقاضیان بوده است.

طبق گزارشات بانک مسکن، طی ماه های نخستین سال 96 مجموعا 34 هزار و 674 فقره تسهیلات برای ساخت مسکن به سازندگان در قالب عقد قرار داد مشارکت مدنی پرداخت شده است. در مدت ذکر شده تسهیلات اعطایی به سازندگان معادل 3 هزار و 846 میلیارد و 133 میلیون و 400 هزار تومان بوده است که این مقدار نشان دهنده رشد نسبی پرداخت تسهیلات است که در همین مدت ذکر شده تعداد معاملات نیز 13 درصد افزایش پیدا کرده است. در این میان بیشترین معاملات انجام شده در شهر تهران بوده است که به 168/9 واحد مسکونی رسیده است.

پیش بینی های صورت گرفته از سوی کارشناسان حاکی از ان است که بازار مسکن بدون جهش قیمت و با روند ملایمی به حرکت خود ادامه دهد.

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران در این باره بیان کرد:  قیمت مسکن در سال 97 تنها 2 درصد از نرخ تورم پیشی خواهد گرفت و صندوق پس انداز برای مسکن اولی ها بیشترین رقم و طولانی ترین مدت باز پرداخت تسهیلات را به خود اختصاص داده است و امیدواریم روزی برسد که شاهد افزایش 50 درصدی این تسهیلات در سال آینده باشیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ