سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 61
بازدید دیروز : 45
کل بازدید : 459032
کل یادداشتها ها : 2619
خبر مایه


به گزارش اهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، چند سالی است که بر اقتصاد کشور رکود حاکم شده است که این رکود عوامل متعددی از قبیل اعمال تحریم ها، بالا رفتن تورم، ایجاد حجم گسترده‌ای از تعهدات دولت، مناسبات بین‌المللی و تاثیرپذیری از اقتصاد جهانی، را داراست.بازار مسکن یکی از بخش های اقتصاد کلان کشور می باشد که طی سال های اخیر همواره متحمل رکود شده و هزینه های بسیاری را در ابعاد اقتصادی و اجتماعی پرداخت کرده است.

بازار مسکن با بیش از 150 رشته دیگر فعالیت دارد که در اقتصاد به عنوان یک بخش کلیدی و در بعد اجتماعی به عنوان یک مولفه اثر گذار می باشد. به همین دلیل است که در هر شرایطی تغییرات آن در هر دو بعد اقتصادی و اجتماعی مورد توجه قرار می گیرد. فعالان و کارشناسان در این حوزه بر این عقیده اند که در تحلیل بازار مسکن همواره باید به ویژگی ساختاری این بازار توجه بسیاری داشته باشیم.
بازار مسکن بر خلاف دیگر بازار ها دارای خاصیت های دوگانه می باشد که همین امر موجب تغییر مسیر حرکت این بازار از دیگر بازار ها می شود. به عبارتی دیگر مسکن از یک طرف بخاطر این که یک سرپناه محسوب می شود، یک کالای مصرفی به حساب می آید، و از طرفی دیگر یک کالای بادوام محسوب می شود که استهلاک آن زمان بر است که این خاصیت جنبه سرمایه ای بازار مسکن را بیشتر نشان می دهد. از یک سو ممکن است با بالا رفتن قیمت ارز، ورود تقاضا با تاخیر صورت گیرد یعنی تقاضا منتظر ارام شدن جو بازار بماند. و از سویی دیگر  می تواند موجب سریع شدن این روند شود و تقاضای مصرفی که با تفکر کاهش قیمت دچار تعویق شده بود، به سرعت اقدام به خرید کند که در این شرایط موضع فروشنده نیز تعیین کننده می باشد. در صورتی که فروشنده در سطح فعلی بخواهد معامله کند، انگاه ممکن است خرید و فروش رونق یابد اما در صورتی که همانند خریدار این اقدام را انجام ندهد، ممکن است با تغییر سطح قیمت اسمی به حالت انتظار دامن زند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ