سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 45
کل بازدید : 458977
کل یادداشتها ها : 2619
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، در بهمن ماه سال جاری قیمت مسکن افزایش 5 درصدی داشته است که این میزان افزایش قیمت د رمقایسه با ماه گذشته و همچنین نسبت به اردیبهشت 93 تا کنون بی سابقه بوده است. همچنین تورم ماهانه قیمت مسکن در مقایسه با تورم عمومی قابل توجه می باشد.

طی ماه گذشته شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی خانوار کمتر از یک درصد در مقایسه با دی ماه سال جاری افزایش یافت که روند صعودی قیمت مسکن در این بازه زمانی 5 برابر تغییرات ماهانه شاخص تورم عمومی گزارش شده است. در شرایط فعلی میانگین نرخ مسکن 20/5 درصد در مقایسه با زمستان سال گذشته افزایش داشته است، بصورتی که قیمت هر متر مربع واحد های مسکونی در بهمن ماه 96 تقریبا یک میلیون تومان بیشتر از بهمن ماه سال گذشته گزارش شده است. جهش بیش از 20 درصدی قیمت مسکن در حالی رخ داد که میزان معاملات خرید مسکن در ماه گذشته 4 درصد نسبت به ماه ما قبل آن کاهش پیدا کرده بوده است.

طبق بررسی های صورت گرفته در اواسط زمستان، میزان معاملات مسکن در مقایسه با ماه های قبل کاهش داشته است. در حال حاضر کاهش میزان خرید واحد های مسکونی در بهمن نسبت به دی، اظهارات واسطه‌های بازار ملک و مشاهدات میدانی مبنی بر کاهش دامنه موج خرید را تایید می‌کند. در ماه گذشته، طبق آمار بدست آمده، 17 هزار و 119 واحد مسکونی در تهران معامله شد که حدود 600 هزار واحد کمتر از معاملات دی ماه 96 بوده است.

این میزان معاملات در بهمن ماه به دلیل تعداد آن ها، همچنان وضعیت رونق را نشان می دهد.  اما به دلیل «احتیاط بالای تقاضای مصرفی» و «تضعیف قدرت خرید ناشی از افزایش قیمت مسکن»، رعت افزایش معاملات مسکن با کاهش مواجه شده است. به این صورت، حرکت خلاف جهت «نرخ افزایش معاملات آپارتمان» و «نرخ افزایش قیمت مسکن» نشان می دهد که تورم ملکی بهمن ماه،‌ بیش از آنچه تحت تاثیر تحولات درونی بازار ملک رقم خورده باشد، از بیرون این بازار شارژ شده است

امار بدست آمده از عامل شارژ تورم مسکن در ماه گذشته حاکی از «تورم انتظاری» و «التهاب ارزی» دو بازیگردان جهش قیمت مسکن در میانه زمستان است که اثر ترکیبی آنها به شکل تقویت حضور تقاضای سرمایه‌ای در بازار خرید ملک، در نهایت باعث افزایش 5/ 20 درصدی قیمت شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ