سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 37
بازدید دیروز : 18
کل بازدید : 458882
کل یادداشتها ها : 2617
خبر مایه


به گزارش اهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، در شرایطی که آمار منتشر شده از سوی دولت حاکی از نرخ تورم 18 درصد می باشد، قیمت مسکن به عنوان مهم ترین موضوع در سبد هزینه اکثر خانوار ها با 22 درصد افزایش مواجه شد.
امار ها حاکی از افزایش قیمت مسکن در یازدهمین ماه از سال جاری می باشد. روندی که بر خلاف پیش بینی های صورت گرفته در ابتدای سال، در حال طی شدن است. در ابتدای سال جاری کمتر کارشناس و فعالی در بازار مسکن وجود داشت که خبر از افزایش قیمت ها در این بازار را طی سال جاری بدهد. 
اینطور که معلوم است، بازار مسکن هم به جمع بازار های غیر قابل پیش بینی اقتصاد اضافه شده و در کنار دو بازار ارز و طلا قرار گرفته است.
مسعود نیلی، دستیار ویژه اقتصادی رئیس‌جمهور در این باره گفت: رکودی طولانی که در این مدت بر بازار مسکن حاکم شده ، در چند دهه گذشته بی سابقه بوده است. این امر موجب شده تا قیمت مسکن برای یک مدت تقریبا طولانی ثابت بماند. در صورتی که قرار باشد شرایط مطلوبی در بازار مسکن بوجود آید، به این صورت است که ابتدا میزان معاملات افزایش می یابد، سپس قیمت ها بالا می روند و پس از این دو سرمایه گذاری ها شروع می شوند. از لحاظ تعداد معاملات، ما شاهد افزایش خرید و فروش از مرداد ماه سال جاری بوده ایم. به عبارتی دیگر هم تعداد معاملات افزایش یافته و هم انعکاس آن در افزایش قیمت مسکن دیده می شود. با مقایسه افزایش قیمت مسکن در شهر تهران با رشد نقطه به نقطه تورم طی چند ماه اخیر متوجه  می‌شویم که رشد شاخص قیمت مسکن در تهران بیش از نرخ تورم می باشد. باید به این موضوع توجه داشت مادامی که رشد قیمت مسکن کمتر از رشد نرخ تورم است، سرمایه گذاری در بخش مسکن هیچ توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ