سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 4
کل بازدید : 458923
کل یادداشتها ها : 2619
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، در حال حاضر تامین زنجیره تولید فولاد (کنسانتره سنگ آهن، گندله، اهن اسفنجی و شمش) همسو با برنامه های فولاد سازی صورت می گیرد.

صنعت فولاد کشور در مسیر رسیدن به اهداف سند چشم انداز 1404 و همچنین رسیدن به ظرفیت تولید 55 میلیون تنی در حال حرکت است  و در این راه مجتمع فولاد خراسان رضوی برای تاسیس رسمی کارخانه گندله سازی خود با ظرفیت تولید 2.5 میلیون تنی آمده شده است.
طبق اهداف تعیین شده برای این کارخانه تولیدی، قرار است افتتاح واحد نورد سبک فولاد ساختمانی به ظرفیت 550 هزار تن، فولادسازی بیلت به ظرفیت 630 هزار تن و 2 واحد احیاء مستقیم هر یک به ظرفیت 800 هزار تن در سال، فولادسازی شماره 2 به ظرفیت 720 هزار تن صورت گیرد تا از این طریق  با اجرای واحد های توسعه خود شامل واحد گندله سازی با ظرفیت 2.5 میلیون تن و کنستانتره 2.5 میلیون تن و همچنین برنامه احداث توسعه فولادسازی و نورد، بتواند جایگاه بالایی در شرق کشور کسب کند.

در حال حاضر، مجتمع فولاد خراسان در سال حدود 200 میلیارد تومان سرویس های تولید اجتماعی، مالیاتی، تامین اجتماعی و شبکه بانکی را داراست و تعداد کارکنان این واحد تولیدی به حدود 5 هزار نفر می رسد. که این 5 هزار نفر شامل نیرو های کار مستقیم و شرکت های پیمانکاری و حمل و نقل است.
بر اساس اهداف سند چشم انداز 1404 قرار است ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن این واحد تولیدی به 5 میلیون تن رسد، همچنین ظرفیت تولید واحد گندله سازی نیز به 5 میلیون تن خواهد رسید، و آهن اسفنجی 3.5 میلیون تن، شمش فولادی 3.5 میلیون تن و محصولات نوردی هم به 1.3 میلیون تن افزایش یابد

سید حسین احمدی مدیرعامل مجتمع مزبور در جمع مدیران ارشد شرکت های کارگزاری، مشاوره سرمایه گذاری، سبدگردانی، سرمایه گذاری و کانون نهادهای سرمایه گذاری و اصحاب رسانه ضمن تشریح ظرفیت های این مجتمع و برنامه چشم انداز آن در صنعت فولاد، اظهار داشت: بر اساس اطلاعات بدست امده، سالانه  بیش از چهار میلیون تن مواد اولیه و تجهیزات در این واحد صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد
احمدی میزان تولید سالیانه این مجتمع را 1.5 تا 2 میلیون تن محصول ذکر کرد که اکنون به عنوان چهارمین مجموعهفولادسازی بزرگ کشور محسوب می شود. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ