سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 30
کل بازدید : 458637
کل یادداشتها ها : 2609
خبر مایه


به گزارش اهن پرایس در تحلیل بازار آهن، با توجه به پیش بینی های صورت گرفته دو هفته گذشته از سوی کارشناسان صنعت فولاد مبنی بر افزایش قیمت های مخرب و ورود حباب قیمتی در بازار آهن، در هفته گذشته ورق برگشت و خرید هایی که با افراط به امید کسب سود زیاد در بازار رخ داده بود، متوقف شد.

افزایش قیمت در بازار فولاد در حالی اتفاق افتاد که تقریبا تقاضای واقعی در بازار وجود نداشت و بازار فولاد به دنبال حباب قیمتی که در گذشته گرفتار آن شده بود، به تقاضاهای مخرب و سفته بازانه تن داد. اما به دنبال این ماجرا پیش بینی شد، این خرید ها بزودی در صف فروش قرار خواهد گرفت و حباب قیمتی به سرعت کاهش می یابد که همین اتفاق نیز رخ داد.

طی هفته گذشته شاهد کاهش قیمت ارز بوده ایم که به دنبال این کاهش قیمت ارز، حباب قیمتی نیز در بازار آهن کاهش یافت. درباره این موضوع بسیاری از فعالان بازار گفته بودند که هرگونه افراط و تفریط در قیمت ها به ضرر فعالان و کلابازارآهن آلات خواهد بود، زیرا نرخ ارز به زودی به حالت طبیعی خود باز خواهد گشت و اثرات ارزی ناشی از آن بر بازار فولاد آثار و نتایج منفی بر میزان عرضه و تقاضا به همراه خواهد آورد. به معنی واقعی، افزایش بی رویه قیمت ها از یک طرف تجار و خریداران را متضرر می کند و از طرفی دیگر کاهش بی رویه قیمت نیز باعث ضرر کارخانه ها خواهند شد.اما با کاهش قیمت دلار و تثبیت نسبی آن، قیمت اهن و فولاد هم ثابت خواهد ماند.

در روز دوشنبه هفته گذشته، باآغاز اسفند ماه و ایجاد روند گردش های مالی و پولی ماهانه، به آرامی زنجیره خرید و فروش در بازار شکل گرفت که این امر موجب شد حباب ناپایدار افزایش قیمت در بازار فولاد از بین رود و قیمت ها در این بازار با کاهش مواجه گردد.  

با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال جاری، انبار دارها و خریداران در تلاش برای انجام خریدهایشان هستند، به همین دلیل پیش بینی می شود هفته جاری، هفته ای با ثبات و همراه با خرید باشد و افزایش بی رویه قیمت همانند هفته گذشته وجود نداشته باشد. از طرفی دیگر پیش بینی می شود در بازار های جهانی نیز شاهد روندی مثبت باشیم که به دنبال این موضوع بازار فولاد نیز تحرکاتی خواهد داشت.

آهن پرایس سامانه ای برای اطلاع رسانی و فروش انلاین اهن الات ساختمانی و صنعتی می باشد. برای اطلاع از آخرینقیمت اهن الات اعم از قیمت تیراهن، قیمت میلگرد اجدار، قیمت قوطی پروفیل، قیمت نبشی، قیمت ناودانی، قیمت ورق،قیمت لوله و همچنین اخبار بازار اهن میتوانید وبسایت ما را بررسی کنید و در صورت نیاز به خرید اهن با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در آهن پرایس تضمین و اطمینان از کیفیت محصول در هنگام خرید را متعهد می شویم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ