سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 59
بازدید دیروز : 45
کل بازدید : 459030
کل یادداشتها ها : 2619
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد ؛ با توجه به اینکه اهداف سند چشم انداز و ایجاد ظرفیت تولید 55 میلیون تنی فولاد روند رو به رشدی دارد ، راهی جز صادرات نخواهیم داشت زیرا با حدود 20 تا 25 میلیون تن مازاد فولاد مواجه می شویم.
بهرام سبحانی  مدیرعامل شرکت مبارکه با اشاره به محورهای اساسی شرکت فولاد مبارکه، اظهار کرد : برای افزایش مصرف سرانه فولاد و شناسایی بازارهای هدف برای صادرات 20 میلیون تن فولاد در کشور تا افق سال 1404نیازمند برنامه ریزی مناسب هستیم. نقش بهره وری مواد، انرژی و نیروی انسانی و نقش مکان یابی مناسب پروژهها در دستیابی به تولید 55 میلیون تن فولاد از جمله محورهای اساسی این شرکت است.

وی با اشاره به اهمیت مواد اولیه در تولید فولاد ، افزود: طبق برآوردهای به عمل آمده در حال حاضر بیش از یک میلیارد تن آهن قراضه در جهان موجود است و از آنجا که استفاده از کورههای قوس الکتریکی نسبت به روش کوره بلند از نظر زیست محیطی سالم تر است و تولیدکنندگان رغبت بیشتری به استفاده از کورههای قوس الکتریکی نشان میدهند، تقاضا برای سنگ آهن به مرور کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد : این در حالی است که طبق نظر تحلیل گران این حوزه، قیمت سنگ آهن به تناسب قیمت فولاد، افزایش نخواهد یافت. بر اساس ارزیابی مؤسسه جهانی ورلد استیل، جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر تولید 21 میلیون و 700 هزار تن فولاد را به خود اختصاص داده است که اگر به تولید 55 میلیون تن فولاد که در سند چشمانداز افق 1404 پیش بینی شده است، دست یابد ؛ میتواند جایگاه خود را تا رتبه هفتم ارتقا دهد. در حال حاضر مصرف سرانه فولاد در کشور ما حدود 230 کیلوگرم است که این رقم در کشور اسپانیا حدود 273، لهستان 340 و میانگین جهانی 208 کیلوگرم است.

سبحانی افزود : با این حساب سرانه مصرف فولاد در کشور ما از میانگین مصرف جهانی قدری بیشتر است اما در مقایسه با کشورهای پیشرفته صنعتی از جمله آلمان و کره جنوبی کم تر است. با فرض اینکه اهداف سند چشمانداز و ایجاد ظرفیت و تولید 55 میلیون تن فولاد محقق شود و جمعیت کشور نیز به 90 میلیون نفر افزایش یابد، با حدود 20 تا 25 میلیون تن مازاد فولاد مواجه میشویم که راهی جز صادرات آن نخواهیم داشت. و مهمترین بحث در حوزه صادرات محصولات فولادی، برنامهریزی برای صادرات و بازاریابی مناسب است. باید به خاطر داشته باشیم نمیتوان در مدت زمان کوتاه به  بازارهای صادراتی مناسب دست یافت پس نیازمند بازاریابی مناسب و برنامه ریزی دقیق هستیم. محصول صادراتی باید با هزینههای رقابتی تولید شود در نتیجه نمیتوان با واحدهای کوچک زیر یک میلیون تن به ارزشافزوده مناسب دست یافت و این امر در واحدهای بزرگ که زنجیره تولید در آنها کامل است، محقق خواهد شد. با تصمیمات صحیح می توان فرصت ارزشمندی در صنعت فولاد کشور به وجود آورد که بازده و توجیه اقتصادی داشته باشد.


آهن پرایس مرجعی برای تسهیل اطلاع از قیمت روز آهن آلات است. شما می توانید به منظور برقراری ارتباط با واحد فروش ، با شماره ی 54103-021 تماس حاصل فرمایید.

 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ