سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 30
کل بازدید : 458618
کل یادداشتها ها : 2609
خبر مایه



به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، طی هفته گذشته قیمت روز آهن در بازار آهن آلات افزایش یافت. افزایشی که اینبار بدلیل بالا رفتن بی رویه نرخ ارز اتفاق افتاد، اما با این شرایط افزایش قیمت در بازار آهن و فولاد نسبت به دیگر بازار ها کندتر اتفاق افتاد. این در حالی است که به گفته کارشناسان با وجود افزایش قیمت در بازار اهن آلات، اما همچنان توجیه خرید برای خریداران وجود دارد و تمایل به خرید اهن در بازار مشاهده می شود، خریدی که البته نماینده تقاضای موثر که پیش‌زمینه رونق در این بازار است، نیست.

از اواسط بهمن ماه به بعد، کارخانه ها قیمت های خود را برای هرکیلو حدود 1500 ریال افزایش دادند. با وجود افزایش قیمت دلار و قیمت آهن، باز هم در بازار متقاضیانی وجود دارند. اگرچه باید طرف مقابل را هم مورد بررسی قرار اد زیرا در بازار آهن و فولاد تنها فرایند خرید و فروش صورت می گیرد اما تقاضای واقعی که بتواند بازار را یک تکان اساسی بدهد، وجود ندارد موضوعی که ضعف عدم تقاضای واقعی را در بازار بیش از پیش نشان می دهد.

با توجه به این شرایط عدم وجود رونق در بازار آهن و فولاد بخوبی احساس می شود، بصورتیکه افزایش قیمت صرفا در این بازار نمی تواند به معنای رونق باشد اما با این وجود کارشناسان و فعالان در بازار امید به افزایش قیمت مسکن و افتادن تب و تاب بازار ارز و بازگشت سرمایه ها به بازار آهن  با خروج از فصل سرما را دارند. مساله ای که می‌تواند نوید رونق در این بازار را البته در بازه زمانی بلند‌مدت‌تر و با «پیوستگی زمانی منقطع» بدهد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ