سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 18
کل بازدید : 458864
کل یادداشتها ها : 2617
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، یکی از اهداف و نقشه های فعالان بازار فولاد طی سال های اخیر صادرات محصولات فولادی به بازارهای جهانی بوده است که در پی رکود در بازار این استراتژی را در پیش گرفته اند. فعالان و کارشناسان این حوزه بر این عقیده اند که این رکود حداقل تا سال آینده ادامه خواهد داشت.

کارشناسان با بررسی میزان بودجه سال 97 به این مهم دست یافتند که این میزان بودجه در نظر گرفته شده برای سال 97 نمی تواند این بازار را از رکود خارج کند زیرا علاوه بر عقبگردی، مشوق های لازم برای تقویت بخش مسکن یا افزایش ظرفیت های رونق از منظر تولیدی یا مالی یا مالی هم در آن دیده نمی شود و این امر در شرایطی است پیش بینی می شد طی سال آینده نرخ رشد اقتصادی در کشور به بیش از 5 درصد رسد اما در واقع باتوجه به پیش بینی موسسات معتبر جهانی نرخ رشد اقتصادی کشور در سال 2018 در بهترین حالت 3 درصد خواهد بود.

در این شرایط تولید کنندگان محصولات فولادی طی سال های اخیر توجه بیشتری به صادرات فولاد داشته اند و توانسته اند میزان صادرات خود را حدود 100 درصد افزایش دهند و در حال حاضر طبق پیش بینی های صورت گرفته میزان صادرات می تواند به 8 میلیون در سال نیز برسد. در حال حاضر نگرانی برای تامین نیاز داخل وجود ندارد به همین دلیل محدودیتی هم در زمینه صادرات ایجاد نشده است که این موضوع از طریق پایین بودن میزان تقاضا در بورس کالا و کاهش معاملات در بازار آزاد قابل مشاهده است. با توجه به این امر ایران توانسته در زمینه صادرات محصولات فولادی موفق عمل کند و ادامه پیدا کردن این وضعیت وابسته به عوامل متعددی می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ