سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 16
کل بازدید : 458787
کل یادداشتها ها : 2616
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، کشور ایران در اواخر سال 2017 توانست جایگاه ششم صادر کننده سنگ آهن به چین پس از کشور های  استرالیا، آفریقای جنوبی، برزیل، هندوستان و اوکراین کسب کرد.

جایگاه ایران در سال های آینده چگونه خواهد بود؟

موضوعی که با این خبر پیوندی دارد اجرای سیاست های جدید کشور هند در خصوص عوارض صادراتی می باشد. از سپتامبر سال 2016 که صادرات سنگ آهن هندوستان آغاز شد، برای سنگ آهن با عیار 58 به پایین عوارض صادراتی وجود نداشت و این امر تا سال 2017 ادامه داشت اما در ادامه این کشور برای سنگ آهن با عیار 58 درصد به بالا صادرات خود را قطع کرد تا بیشتر این سنگ آهن برای تامین نیاز داخل صرف شود.

در حال حاضر این کشور در تلاش است تا صادراتش را برای عیار 62 درصد به بالا متوقف کند. درواقع این کشور برای دستیابی به جایگاه بهتردر صادرات سنگ آهن، میخواهد صادرات سنگ آهن خود را از توقف عیار 58 به بالا به توقف عیار 62 درصد به بالا برساند تا از این طریق بتواند بیشترین سهم را در بازار صادرات داشته باشد. در شرایط فعلی در صورت تصویب این امر صادرات سنگ آهن از هندوستان افزایش پیدا خواهد کرد و به دنبال آن کاهش صادرات سنگ آهن ایران را در پی خواهد داشت.

با توجه به خبر منتشر شده از سیاست های کشورهای رقیب ایران در مورد کسب سهم بیشتر از صادرات سنگ آهن، به این مهم دست می یابیم که وضع عوارض صادراتی در سال 1397 عملا امکان پذیر نیست چرا که وجود شرایط فعلی در بازار چین از یک طرف و از طرفی دیگر ایجاد زمینه هایی از سوی رقبای سنگ آهن ایران در ارتباط با دستیابی به هدف صادرات بیشتر سنگ آهن از طرفی دیگر خود به خود موجب می شود میزان سهم صادرات سنگ آهن ایران روز به روز کمتر شود.

کارشناسان بر این عقیده اند که در صورت ادامه این مسیر و بی‌توجهی دولت به نگرانی‌های معدن‌کاران در مورد موضوع عوارض صادرات سنگ‌ آهن رتبه ایران در مسیر صادرات سنگ‌ آهن در سال‌های پیش رو با تنزل مواجه خواهد شد. در ادامه برای اطلاع  از اخبار روز بازار آهن آلات می توانید به کانال مجموعه آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ