به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، براساس اطلاعات بدست آمده از وضعیت بازار آهن در بخش قوطی پروفیل شاهد نوسانات نسبتا زیادی بوده ایم.طی ماه جاری قیمت قوطی ها پرفراز و نشیب بوده است، همچنین کارخانه ها در اکثر روزهای دی ماه به دلیل این نوسانات فروش خود را بسته بودند و اعلام قیمت نمی کردند. اکثر کارخانه های قوطی فلزی با اغاز دی ماه در یک مسیر پر افت و خیز قرار گرفتند و اعلام قیمت روز پروفیل برای آن ها بسیار دشوار شد. در ادامه به بررسی روند یک ماهه برخی از کارخانه های پروفیل سازی می پردازیم.

پروفیل تهران شرق هفته اول دی ماه را در ثبات سپری کرد. قیمت پروفیل کارخانه تهران شرق در اولین روز از ماه جاری 2950 اعلام شد که این قیمت تا یک هفته ثابت بود. پس گذشت یک هفته از دی ماه این کارخانه اقدام به کاهش قیمت های خود کرد و قیمت هایش را با 20 تومان کاهش، 2930 اعلام نمود. پس از این کاهش قیمت ها این کارخانه روندی با ثبات را پیشی گرفت و غریب به دوهفته قیمت هایش ثابت بود تا در اواخر هفته گذشته با کاهش مجدد 30 تومانی، قیمت را 2900 اعلام کرد.

کارخانه پروفیل صابری دو هفته ابتدایی ماه ثبات داشت. این کارخانه قیمت پروفیل اهن را با آغاز ماه جاری 2920 تومان اعلام نمود که این قیمت تا دوهفته اول ثابت اعلام شد. پس از گذشت دو هفته قیمت های این کارخانه 20 توامن کاهش یافته و با قیمت 2900 تومان در بازار عرضه گردید. این در حالیست که در بسیاری از روزها این کارخانه بدلیل جو نابسامان بازار آهن، فروش خود را بسته و اعلام قیمت نکرده است. این قیمت تا اواخر هفته گذشت بازهم ثابت بوده تا در اخرین روزهای هفته گذشته با کاهش مجدد 20 تومانی با قیمت 2880 اقدام به معامله کرد.

با توجه به مطلب فوق، انتظار می رود قیمت قوطی پروفیل تا پایان ماه ثابت اعلام شود، اگرچه باتوجه به جو بازار در روزهای اخیر دی ماه، نمی توان هیچ روندی را در بازار آهن آلات پیش بینی کرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید