سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 4
کل بازدید : 458909
کل یادداشتها ها : 2618
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، طی چهارماه اخیر قیمت سنگ آهن جهانی روندی افزایشی را در پیش گرفته است. این در حالیست که طی یک ماه گذشته با رشد 18 درصدی مواجه شده است.  روز جمعه در شرایطی که فعالیت پایین بود، اما بازهم قیمت سنگ آهن مرز افزایش را رد کرد.

قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد در این روز 2 دلار در هر تن افزایش یافته و به 75 دلار در هرتن سی اف آر رسیده است. در بورس دالیان چین هم قیمت قرارداد ماه مه ‌2018 معادل 1/ 2 دلار در هر تن افزایش یافته که ظاهرا افزایش 5/ 13 دلاری قیمت میلگرد در بورس شانگهای در یک روز به بازار سنگ‌آهن کمک بسیاری کرده است.
روند رو به رشد نرخ سنگ اهن در شرایطی اتفاق افتاد که میزان تقاضای فولاد در چین مناسب نبوده و از طرفی دیگر آینده این بازار در کوتاه مدت چندان خوش بینانه نیست. طی هفته گذشته میزان موجودی محصولات فولادی تجار چینی 8/1 درصد افزایش داشته و میلگرد 4 درصد رشد یافته است، این در شرایطی است که طی 9 هفته گذشته روندی کاهش را گذرانده بود. . در این شرایط قیمت بیلت در چین طی یک هفته تا 15 دلار کاهش یافته است و تقاضای پایین فولاد در کنار کاهش تولید می‌تواند مصرف سنگ‌آهن را پایین‌تر بیاورد.
  چهار اثر در بازار سنگ‌آهن
 روند افزایشی قیمت سنگ اهن دلایل متعددی داشته است که چهار دلیل مهم آن به شرح زیر می باشد. 
اولین علت این افزایش قیمت را می توان سیاست‌های زیست محیطی چین و شیفت تقاضای سنگ‌آهن از کم عیار به پرعیار دانست؛ این مسئله میزان تقاضای سنگ اهن پرعیار را بالا برده و می توان به عنوان یکی از مهم ترین دلایل افزایش تقاضای سنگ آهن به آن استناد کرد. عامل دوم رشد قیمت فولاد در بازارهای جهانی می باشد، درباره این موضوع می توان گفت با افزایش قیمت فولاد انگیزه تولید آن بالا می رود و همین امر تاثیر بسزایی بر افزایش تقاضای سنگ آهن می گذارد. عامل سوم محدودیت‌هایی موجود درحوزه تولید فولاد و مواد معدنی توسط کشورهای مختلف دنیا اعمال شده است، می باشد. این مسئله موجب بوجود آمدن جو روانی در بازار سنگ آهن و فولاد شده و میل به افزایش قیمت را در این بازارها بالا برده است. عامل چهارم عرضه‌های معدنی سنگ‌آهن از سوی شرکت‌های مطرح و مهم جهانی است، بصورتیکه تصمیم گیری این شرکت ها در باره عرضه سنگ آهن بر روی روند قیمتی بازار تاثیر مستقیمی می گذارد. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ