سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 16
کل بازدید : 458842
کل یادداشتها ها : 2617
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد ؛ در چند ماه اخیر با افزایش 70 درصدی قیمت فولاد در ایران رو به رو بوده ایم و این صنعت همچنان در مدار صعود قرار دارد. دلایلی برای این افزایش قیمت وجود دارد . علت اول، سیاست های چین در تولید فولاد با کیفیت و کاهش حجم تولید این کشور در کنار افزایش تقاضای فولاد در سراسر جهان بود. این مساله باعث شد که تقاضای مواد اولیه نیز روند صعودی به خود بگیرد. بنابراین شاهد میزان تاثیرگذاری فعالیت فولادی چین در تعیین قیمت جهانی هستیم.
این کشور تقریبا 50 درصد از فولاد جهان را تولید می کند بنابراین حجم چشم گیری از بازار در اختیار این کشور بوده و قطعا هرگونه سیاستگذاری در این کشور تاثیر قابل توجهی در بازار بین المللی داشته است. البته لازم به یادآوری است که حجم بالای تولید فولاد در این کشور، عاملی بود برای کاهش قیمت جهانی تا جایی که حتی برخی تولیدکنندگان در دیگر نقاط جهان قابلیت رقابتی نداشتند و یک به یک از صحنه خارج شدند.
این درحالی است که سیاست های تولیدی چین از سال گذشته کمی متفاوت شده است، به این دلیل که چین سعی کرده با وضع قوانین جدید میزان تولید فولاد بی کیفیت این کشور را کاهش دهد و به جای آن فولاد با استانداردهای بالا تولید کند. به این ترتیب، طبق برنامه ای که تعیین کردند، 150 میلیون تن از میزان تولید فولاد چین کاهش خواهد یافت . به این ترتیب، حجم قابل توجهی از تولید فولاد  یکباره کاهش یافت و روند افزایشی قیمت آغاز شد.

با توجه به رکود بخش مسکن و کمبود بودجه عمرانی ، محصولات طویل فولادی مثل میلگرد ، تیرآهن تقاضای کمتری دارند و بازار اشباع شده است درحالی که به دلیل تقاضای بالای انواع ورق فولادی در صنایع تولید کالاهای مصرفی مثل لوازم خانگی و خودرو ، شاهد تاثیرپذیری بالا در افزایش قیمت فولاد هستیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ