سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 45
کل بازدید : 458995
کل یادداشتها ها : 2619
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازارآهن، هفته جاری بسیار پر نوسان اغاز شد. با شروع هفته جاری شاهد افزایش قیمت آهن آلات بوده ایم که این موضوع در کنار افزایش قیمت پلیمر و نوسان در بازار بورس بوده است که این عوامل خود نشان دهنده افزایش بیشتر قیمت ها در هفته جاری می باشد. وجود این عوامل باعث بروز نشانه های مثبتی در بازار آهن الات ایران خواهد شد که بر دیگر بازارها تاثیرخواهد گذاشت.

با توجه به اینکه در حال حاضر در روزهای اول هفته به سر می بریم، در نتیجه پیش بینی روند قیمت آهن آلات امکان پذیر نیست اما وجود نشانه هایی در بازار خود نشانگر وجود نوسانات مثبت در بازار است. براساس گفته منابع خبری، همچنان احتمال می رود که قیمت اهن آلات روندی افزایشی را طی کند.

درصورتیکه میزان عرضه محصولات افزایش یابد، با افزایش معاملات طی روز های اخیر مواجه خواهیم شد. قیمت مقاطع در روز های گذشته با افزایش بسیاری همراه بوده است که این افزایش قیمت پس از ثبات این محصولات در بازار بوده است. دلیل افزایش قیمت اهن آلات طی روزهای ابتدایی هفته و جاری و روند افزایشی قیمت ها در بازار جهانی علی الخصوص بازار فلزات را می توان امید و به بالا رفتن نرخ نفت و همچنین روند افزایشی نرخ قراضه در بازار داخلی و روند افزایشی قیمت بیلت دانست.

نشانه های مهم در بازار آهن آلات

عوامل ذکر شده همه از نشانه های مثبت در بازار داخلی بوده و امید به افزایش قیمت آهن آلات را زیاد می کند. این در شرایطی است که در روزهای اخیر جو روانی موجود در بازار برای افزایش قیمت آهن آلات نیز به افزایش قیمت ها کمک شایانی کرده است. جو روانی موجود تا جایی اثر گذار بود که قیمت ها در یک روز چند بار افزایش یافت. با توجه به شرایط در بازار فولاد، به این مهم دست می یابیم که بجز عوامل ذکر شده، عوامل دیگری از قبیل سفته بازی در این بازار باعث شده قیمت ها افزایش یابند.

با توجه به عوامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت ها در بازار می توان به این مهم دست یافت که این روند افزایش در روزهای آینده هم ادامه دار خواهد بود. از سوی دیگر براساس اخبار بدست امده، طی هفته جاری امکان افزایش صادرات این محصولات دور از انتظار نیست که در پی این امر امکان تغییر در بازار شمش داخلی کشور وجود دارد که در این صورت عرضه را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد. این موضوع نیز یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر افزایش قیمت ها می باشد.

با توجه به بررسی وضعیت هفته جاری، می توان گفت هفته پر افت و خیزی در انتظار بازار فولاد می باشد. در صورتیکه از موضوع نادیده گرفته شود، عواقب بدی در پی خواهد داشت. مهم ترین عامل راجع به چشم انداز قیمت آهن آلات تداوم این روند صعودی می باشد. هم چنین انتقال این روند صعودی به بازار بورس در روزهای پایانی هفته گذشته از دیگر دلایل روند افزایشی قیمت آهن آلات در روزهای اخیر می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ