سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 16
کل بازدید : 458786
کل یادداشتها ها : 2616
خبر مایه


وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه آینده امیدبخشی را در حوزه صنعت مشاهده می کنیم، گفت :  صنعت فولاد کشور در حال طی کردن روند روبه رشدی است و در ایجاد ظرفیت های جدید و تولید موفق بوده است . امیدواریم تا پایان امسال شاهد رکورد 8 میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی در حوزه فولاد باشیم .
به گزارش حامیران در تحلیل بازار فولاد ، محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح کارخانه فولاد اروند در خرمشهر ، اینگونه اظهار کرد : در شهرستان شادگان طرح فولاد اسفنجی با ظرفیت 800 هزار تن افتتاح شد که 350 شغل مستقیم در مرحله بهره برداری و 400 شغل در مرحله ساخت به دنبال داشته است و امیدواریم این تعداد به یک هزار شغل در منطقه برسد. 
وی با اشاره به اینکه در دو سال آینده طرح مصوب جامع فولاد کشور به مجموعه صنعت و معدن کشور ابلاغ خواهد شد ، تصریح کرد : این طرح باعث ایجاد توازن در صنعت فولاد کشور می شود زیرا این مسئله مهم ترین مشکل فولاد کشور است.


وی افزود : 130 میلیون تن مجوز احداث فولاد جدید در نقاط مختلف کشور صادر شده است اما باید با واقع نگری ، بخش قابل ملاحظه ای از این طرح ها را از دستور کار خارج کرد. باید مجموعه منابع موجود را به سمت فعالیت های زود بازده هدایت کرد و در همین راستا باید تلاش شود تا به تولید 55 میلیون تن فولاد خام در کمترین زمان ممکن برسیم. 

شریعتمداری در ادامه گفت : با وجود تحریم هایی که وجود دارد ، در حال حاضر در مقام چهاردهم تولید فولاد در جهان هستیم و امیدواریم میزان صادرات فولاد در پایان سال 96 به 8 میلیون تن برسد. همچنین ما امروزه نیازمند اشتغال جدید هستیم و مهمترین مسئله سرمایه گذاری در این زمینه است.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ