سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 16
کل بازدید : 458833
کل یادداشتها ها : 2617
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، هفته گذشته ارائه آهن آلات در حوزه محصولات طویل در بورس کالا با وزن حدود 47 هزار تن، از سوی خریداران مورد استقبال قرار گرفت و بعد از مدت ها بین خریداران آهن آلات رقابت بوجود آمد و قیمت ها تا 60 تومان افزایش یافت که این موضوع را می توان نقطه عطف بازار این روزها و نشانه روند آرام بازار در مسیر هماهنگی قیمت های داخلی و قیمت های جهانی دانست.

از سوی دیگر این معاملات می تواند امیدی برای فعال تر شدن بازار کم رمق آهن در چند ماه گذشته باشد.یقینا اعلام دستوری قیمت ها چه در زمینه شمش و چه در زمینه محصولات نهایی در اولین نگاه به سود مصرف کننده نهایی نظر برسد اما بدون شک معنی این موضوع جمع کردن یک فنر و ورود فشار بر تمام زنجیره تولید می باشد. پس در نتیجه با رها شدن فنر و شوک قیمتی ضرر آن به مصرف کننده نهایی خواهد رسید.

متناسب سازی قیمت ها در بازار آهن آلات

در شرایطی که قیمت آهن آلات جهانی در سه هفته گذشته افزایش یافته است، نیاز به متناسب سازی قیمت ها بیش از پیش احساس می شود و استقبال از ارائه های روز گذشته نشانگر پیش بینی فعالان برای رونق احتمالی می باشد.

بعضی از فعالان بازار با تاکید بر اهمیت موضوع متناسب سازی قیمت ها می گویند: فشار کاهش شدید قیمت آهن آلات در دو سال گذشته (که متاثر از کاهش قیمت آهن آلات جهانی و رکود شدید داخلی بود) موجب آسیب تولیدکننده ها و اجبار به فروش محصولات به قیمتی پایین تر از قیمت تمام شده، شده است که در پی این موضوع تولید کننده ها را مجبور به تعدیل نیرو کرده است.

در حال حاضر که با افزایش قیمت آهن آلات جهانی مواجه شده ایم نباید دیگر از واقعی شدن قیمت های داخلی ترسی داشته باشیم.

در واقع توجه به واقعیت های بازار و نظام عرضه و تقاضا به جای مدیریت دستوری علاوه بر اینکه به گسترش مجموعه زنجیره تولید و اقتصادی شدن آن کمک می کند راه را  هم برای سوء استفاده بعضی از فرصت طلبان خواهد بست.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ