سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 30
کل بازدید : 458631
کل یادداشتها ها : 2609
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، تغییرات در منطقه در حوزهفولاد و کم شدن میزان تقاضا برای محصول نهایی در بعضی کشورها موجب شده تا فولاد سازان در این منطقه ها محصولات نیمه نهایی را صادر کنند. کشور هایی که در یک مدت تنها وارد کننده بیلت تولیدی ایران و منطقه سی ای اس بودند، در شرایط فعلی تفکر تبدیل شدن به صادر کننده را در ذهن دارند. با آغاز فصل سرما و اختلال در کار پروژه های ساختمانی، تقاضا برای محصولات طویل در حوزه شورای همکاری خلیج فارس کم شده است. به همین دلیل کشور های این منطقه تصمیم دارند بیلت تولید خودشان را بازارهای صادراتی خصوصا منطقه جنوب شرق آسیا صادر کنند.

بنا بر آمار های کارشناسان ، میزان توان صادراتی این منطقه در حدود 250 تا 270 هزار تن در ماه می باشد. این مقدار صادرات، برابر با کل بیلت صادراتی ایران در طی یک ماه می باشد. گران بودن مواد اولیه وارداتی این کشورها مسئله ای است که تا حدودی نگرانی ها از حضور فولادسازان جی سی سی در بازاهای صادراتی را کاهش می دهد،‌ .

 آنها به دلیل نداشتن منابع طبیعی نهاده های تولید، مجبور به واردات آنها هستند . این امر باعث می شود که قیمت تمام شده تولید آنها در بازار فولاد با کشور ما برابری کنند. اما نکته ای که کمی باعث نگرانی شده است مسئله سهولت پرداخت در خرید از این منطقه و زمان تحویل مناسب آنها می باشد. برتری عرضه کنندگان در این کشورها نسبت به ایران این است که آنها به راحتی نحوه پرداخت را مطابق با عقیده مشتری تعیین میکنند. همچنین، بنادر متعدد، مدرن و مجهز در این منطقه باعث شده تا پهلوگیری و بارگیری با سرعت و دقت بهتری انجام شود.

از این سو ، فولاد سازان کشور ما نیز بایستی تا حد توان تسهیلات پرداخت های بانکی را برای مشتریان خود فراهم سازند، زیرا امروزه بیشتر نهادهای دولت و خصوصی در سطح به دنبال دریافت ال سی از مشتریان خود هستند، به این دلیل که هم امنیت سرمایه آنها را تضمین نموده و هم از وجاهت قانونی بیشتری برخوردار است.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ