سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 18
کل بازدید : 458863
کل یادداشتها ها : 2617
خبر مایه


به گزارش  آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، تا پیش از افزایش قیمت آهن آلات در بازار های جهانی، شرایط بازار داخلی ایران که چند وقتیست در پسابرجام بسر می برد و از بازار های صادراتی بصورت غیر مستقیم تاثیر می پذیرد، مشخص بود؛ اما با شدت گرفتن سیاست های انقباضی چین در بازار فولاد کشورش، تاثیرات بسزایی بر بازارهای فولاد دنیا از جمله دریای سیاه که برای بازار صادراتی ایران بسیار حائض اهمیت است، گذاشت. 
با توجه به شرایط به وجود امده، بنظر می رسد بهانه کافی برای افزایش قیمت آهن آلات در بازار داخلی کشور فراهم شده است. در نتیجه در شرایطی قرار داریم که پیش بینی آینده بازار داخلی کشور غیر ممکن بوده و در حاله ای از ابهام قرار دارد. برای درک بهتراین وضعیت به  بررسی جداگانه هر کدام از عوامل تاثیر گذار بر بازار آهن آلات می پردازیم.
سرما و ورود به فصل زمستان
یکی تاثیر گذار ترین عوامل بر بازار آهن آلات، موضوع تغییرات آب و هوایی می باشد که بر روی میزان ساخت و ساز و در نهایت میزان تقاضا تاثیر بسزایی می گذارد. بطور یقین در شرایطی که کل کشوردر وضعیت آب و هوایی نامناسب قرار دارد و حداقل نیمی از کشور با سرما و بارشهای فصلی مواجه هستند، انتظار برای بالا بودن تقاضا در بازار داخلی دور از واقعیت می باشد. در نتیجه این موضوع تاثیر بسیاری بر نوسانات قیمت در بازارآهن الات خواهد داشت.
روند رو به رشد قیمت آهن الات و افزایش نرخ دلار
در روز های اخیر قیمت بیلت پیشنهادی بطور میانگین 460 تا 465 دلار به ازای هرتن با دلار 3900 تومانی اعلام شد که تقریبا با قیمت های پیشنهادی فولادسازان شبه دولتی ما در بورس کالا همگام بود. اما با افزایش نرخ دلار و رسیدن به 4180 تومان شرایط تغییر کرده و نرخ بیلت تا 490 دلار به ازای هرتن افزایش یافته است. این افزایش قیمت قابل تامل بوده و تاثیر بسیاری بر بازار داخلی کشور خواهد گذاشت.
نرخ شمش
فرایند کنترلی نرخ شمش طبق مصوبه وزارت صنعت مبنی بر ملاک قرار گرفتن نرخ پایه عرضه شمش فولادسازان دولتی بر اساس  89 درصد نرخ متوسط میلگرد تعیین میگردد.
 در شرایطی که به عقیده برخی از فعالان در بازار این مصوبه با اشکالاتی همراه بوده است، اما بنظر می رسد در چند ماه گذشته این مصوبه تا حدودی اجرایی شده که این موضوع از قیمت های پیشنهادی و عرضه های انجام شده تا کنون قابل مشاهده می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید







طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ