سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 30
کل بازدید : 458640
کل یادداشتها ها : 2609
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، طی سال های گذشته یکی از امیدواری های ایران برای جذب سرمایه گذاری در کشور، کارخانه های فولاد در بخش صنایع پایین دستی بوده است. اما بروز مشکلات جدید طی چند سال اخیر و تداوم این مشکلات در سال جاری باعث شده تا تولید فولاد دیگر از نظر اقتصادی توجیهی نداشته باشد.

طبق پیش بینی های صورت گرفته تا سال 1400 میزان ظرفیت تولید فولاد 55 میلیون تن برنامه ریزی شده است، این در حالیست که تا کنون برای بیش از 100 میلیون تن فولاد مجوز صادر گردیده است. این در شرایطی است که برای این میزان تولید در ایران تقاضا وجود ندارد و بر اساس شواهد بنظر می رسد بسیاری از مجوز های صادر شده خارج از برنامه می باشد و عاقبت این مجوز ها نا معلوم می باشد.

به عقیده کارشناسان و مسئولان این صنعت، گرفتن مجوز به معنی اقدام به اجرای پروژه نمی باشد زیرا بعضی تنها در مرحله مجوز باقی می ماند و بیشتر از آن پیش نمی روند. به عقیده این کارشناسان دولت نمی تواند به کسانیکه درخواست مجوز می کنند، مجوز ندهد و تنها کاری که در این زمینه از دستش بر می آید ارائه تسهیلات به پروژه هایی که است که توجیه فنی و اقتصادی مجوز دارند، می باشد. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ