سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 16
کل بازدید : 458830
کل یادداشتها ها : 2617
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، هفته گذشته قیمت ورق سیاهدر بازار آهن آلات با تغییراتی همراه بود. قیمت ورق گرم صادراتی چین طی هفته گذشته در بازه 561 تا 576 دلار هرتن فوب بود اما خرید و فروشی نداشت زیرا قیمت دیگر رقبا مطلوب تر بوده است. این در حالیست که قیمت ورق در بازار داخلی این کشور تا 6 دلار افزایش یافت. اگرچه قیمت ورق سیاه صادراتی سی آی اس در بازه 521 تا 531 دلار هرتن فوب ثبات داشت اما خریدار ها به دنبال قیمت پایین تر و گرفتن تخفیف های بیشتر بودند.

قیمت ورق گرم در بازار داخلی ترکیه حدود 551 تا 561 دلار هر تن فوب درب کارخانه اعلام شد و دارای ثبات قیمتی بود. با توجه به اعلام قیمت از سوی کارخانه، ارائه دهندگان سعی بر مقطوع بودن قیمت داشتند اما خریداران اکثرا به دنبال خرید با قیمت 546 دلار هرتن فوب درب کارخانه بودند. قیمت ورق سیاه صادراتی این کشور بین 561 تا 566 دلار هرتن فوب بوده است. این در حالیست که قیمت این محصول در هفته قبل 556 تا 559 دلار اعلام شده بود. بازار واردات ورق ترکیه هم ورق گرم سی آی اس را 536 تا 541 دلار هرتن سی اف آر اعلام نمود.

نرخ ورق گرم در بازار شمال اروپا هم 531 یورو هرتن فوب درب کارخانه اعلام شد که با 2 یورو کاهش مواجه شده بوده است. از سوی دیگر قیمت ورق سیاه در بازار داخلی امریکا تا 9 دلار افزایش یافت و به 630 دلار هر شورت تن درب کارخانه رسید.

نوسانات ورق در بازار ایران

روز شنبه نرخ ورق گرم ضخامت 2 میلیمتر در انزلی 2940 تومان اعلام شد. این افت قیمت از همان روز شنبه شروع شد و تا پایان هفته به 2910 تومان رسید. برخی از واسطه ها با قیمت 2900 هم موفق به معامله شدند این در شرایطی است که روند خرید این محصول کاهش یافته و همچنان برای وارد کننده سود اور می باشد. احتمال رشد قیمتی این محصول در خارج از ایران به دلیل نزدیک شدن به پایان سال میلادی زیاد است اما این رونق فصلی می باشد، میانگین قیمت ورق گرم با ضخامت های 2.5تا15 میلیمتر در طی هفته با ثبات مواجه شده بود و قیمت آن از 25360 ریال تکان نخورد. اگرچه درخواست برای ضخامت 3 میلیمتر به دلیل ساخت کانکس ها برای زلزله زدگان افزایش یافت اما نرخ این سایز هم با تغییر چندانی مواجه نشد.

طی این هفته بازار روند آرام و بدون تنشی را در پیش گرفته بود. بطوری که طبق پیش بینی ها از ضخامت 15 به بالا محصولورق اکسین و ورق کاویان روندی نزولی در پیش گرفته بود. محصولات کارخانه کاویان 200 ریال کاهش داشته و قیمت آن 23450 ریال اعلام شد. قیمت ورق اکسین در روز شنبه به طور میانگین 24270 ریال اعلام شد که تا پایان هفته با 300 ریال کاهش مواجه گردید. دلیل این کاهش قیمت ازدیاد ارائه و ارائه کننده ها می باشد که برای رقابت با یکدیگر روند کاهش را از هفته ماقبل آذر شروع کرده بودند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ