سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 48
بازدید دیروز : 45
کل بازدید : 459019
کل یادداشتها ها : 2619
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، قیمت آهن آلات در بازار داخلی کشور همچنان روندی ثابت را طی می کند. این در شرایطی است که میزان معاملات در روز پنجشنبه هفته گذشته با کاهش مواجه شد که این کاهش معاملات در هفته گذشته را باید مورد بررسی قرار داد. با نگاهی جامع به تعداد معاملات و قیمت آهن آلات به این مهم دست می یابیم که هفته گذشته برای بازار فولاد خوب سپری نشده است و در برخی مقاطع کاهش قیمت را شاهد بوده ایم همچنین در هفته ای که پشت سر گذاشتیم تعداد معاملات صورت گرفته بسیار محدود بوده است که همه این موارد دست به دست هم داده اند تا هفته نامطلوبی را برای بازار فولاد بسازند.
هر ساله در اواخر پاییز و شروع فصل زمستان کاهش قیمت آهن آلات مشاهده می شود که به دنبال آن افت معاملات را نیز به همراه دارد، اما در سال جاری این روند کمی متفاوت تر بوده است. در این شرایط به تدریج افت بازار و ادامه همین روند در اهن آلات را شاهد خواهیم بود و می توان گفت بازار در روز های نامطلوبی قرار دارد. ثبات قیمت شمش و همچنین ادامه روند کاهش قیمت آهن آلات و افت میزان تقاضا موجب شده تا بازار آهن آلات روز های سختی را سپری کند. این در شرایطی است که با بررسی آمار صادرات آهن آلات کشور به این مهم دست یافتیم که در سال جاری میزان صادرات کشور در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است که این امر باعث امیدواری در بازار می شود. 
با وجود این شرایط همچنان در این بازار کمبود هایی وجود دارد. زیرا رشد صادرات در بازار داخلی کشور نتوانسته مفید واقع شود اکثر صادرات مربوط به محصولات فولادی مانند شمش بوده است. ادامه این روند در کنار عوامل دیگری مانند رشد تولید این محصولات موجب شده تا معضلاتی در بازار بوجود آید. همچنین مشکلات دیگری از قبیل افزایش دمای هوا باعث شده تا محدودیتی در اعلام قیمت آهن آلات بوجود آید.
باتوجه به وجود سه روز تعطیلی در آخر هفته جاری، می توان گفت که یک هفته نیمه تعطیل می باشد که باعث افزایش مشکلات بازار می شود. با وجود این شرایط افزایش تقاضا در چهارروز ابتدایی هفته می تواند از این مشکلات کاسته و امید به افزایش تقاضا را بالا برد که این امر باعث بهتر شدن شرایط بازار و قیمت آهن الات خواهد شد.
همچنین تا چند روز آتی عملیات آواربرداری در کرمانشاه به پایان می رسد که پس از آن شاهد وارد شدن محموله های آهن آلات به این منطقه خواهیم بود که می تواند باعث تغییر روند بازار شود. اگرچه نمی توان گفت که این تغییرات در این هفته اتفاق خواهد افتاد اما بعضی از نشانه ها باعث تغییر روند بازار می شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ