سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 458598
کل یادداشتها ها : 2609
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، همزمان با کم شدن تقاضا وقیمت آهن آلات در بازار جهانی و به دنبال آن کاهش تقاضای خرید در بازار خارجی از یک سو و از سوی دیگر قرار دادن تولید کنندگان شبه دولتی در فشار از طرف وزارت صنعت برای تلاش در تامین بازار داخلی شمش، باعث شده تا در موقع عرضه شمش در بازار داخلی، برخلاف تصور عرضه کنندگان،  روند افزایشی قیمت قراضه آهن به دلیل کم بودن منابع آن متوقف نشد و در پی آن زمان برای افزایش قیمت ها و جبران قیمت افزایشی قراضه آهن در محصولات پایانی پیدا نکردند.

با بالارفتن میانگین 100تومان قیمت قراضه آهنی در آبان ماه، میزان سود کاهش یافته است. از طرفی دیگر در مقایسه های انجام گرفته در بین آهن آلات به این مهم دست یافتیم که در چهار ماه اخیر اختلاف زیادی بین قیمت میلگرد و شمش وجود دارد. این اختلاف قیمت حدودا 415 تومان است که بی سابقه بوده است.

در صورتی که نوسانات در بازار آهن آلات را نادیده بگیریم، سوالی که برایمان پیش خواهد آمد این است که با مدیریت میزان عرضه در بازار داخلی تا چه حدی می توانیم در قیمت آهن آلات در بازار داخلی تعادل برقرار کنیم؟ در صورتی که مقدار عرضه شمش از سوی عرضه کنندگان در بازار داخلی کشور مانند روزهای پررونق بازار انجام گیرد، دوباره به روند نامنظم باز خواهیم گشت. قطعا با افزایش مدت عرضه نشدن شمش قوسی، منابع محدود و کم قراضه آهنی در بازار داخلی نمی تواند نیاز بازار را تامین کند و قطعا در بازار داخلی شمش برخلاف کم شدن تقاضا دوباره تنش ایجاد خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ