سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 4
کل بازدید : 458910
کل یادداشتها ها : 2618
خبر مایه


آهن پرایس: با بررسی روند فعلی صنعت فولاد کشور با سالهای گذشته، میتوان به این نتیجه رسید که در حال حاضر صنعت فولاد در حال گذار از موقعیت بسیار مناسبی است.
بهادر احرامیان، عضو انجمن تولیید کنندگان فولاد با عنوان کردن مطلب فوق در خصوص وضعیت بازار فولاد جهانی افزود: با توجه به کاهش ظرفیت ها در چین و برنامه این کشور در راستای توسعه اقتصادی شاهد اثر مناسبی بر بازار فولاد هستیم.

احرامیان افزود: طبق قواعد کلی صنعت فولاد،با افزایش یا کاهش ظرفیت ها در این صنعت اثر آن را در قیمت ها مشاهده می کنیم. به نوعی که وقتی ظرفیت ها افزوده شود و مازاد وجود داشته باشد تاثیر تصاعدی منفی آن بر روی قیمت ها ملموس خواهد بود. از طرف دیگر وقتی ظرفیت های تولید با کاهش روبرو شود اثر تصاعدی آن بر افزایش قیمت ها قابل مشاهده است.
وی همچنین خاطر نشان کرد: هم اکنون در این برهه زمانی هستیم و علاوه بر کاهش ظرفیت ها،افزایش تقاضای جهانی هرچند به صورت مقطعی نیز باعث افزایش سطح قیمت ها شده است و به همین جهت میتوان گفت تولید کنندگان جهانی در دوره خوبی به سر می برند. وی در ادامه اشاره کرد: باید به برخی ملزومات و افزایش قیمت برخی نهاد های تولید توجه داشت زیرا که اینگونه مسائل فشار برای افزایش قیمت را در پی دارد. منیزیت که در تولید خاک نسوز استفاده می شود از جمله این موارد است.

این کارشناس صنعت فولاد ادامه داد: تمام این پارامتر ها باعث افزایش روند قیمتی می شوند که پیش بینی می شود در دو یا سه فصل آینده هم ادامه داشته باشد. در خصوص تاثیر قیمت فولاد در بازار ایران باید مشخصا بازار فولاد ایران به بازار های جهانی متصل است. چند سالی است که کشور ما به صورت نسبتاً قوی وارد عرصه فولاد شده است و اگر قیمت های داخلی ما پایین از قیمت های جهانی باشد محصولات فولادی برای ایجاد تعادل در بازار داخل، صادر خواهند شد و پس از تعدیل ، روند عادی به بازار باز می شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ