سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 6
کل بازدید : 458773
کل یادداشتها ها : 2615
خبر مایه


آهن پرایس: با در نظر گرفتن دریافت مالیات از خانه های خالی از سکنه به عنوان روش مالیاتی ساماندهی بازار مسکن در شرایط کنونی، نه تنها در وضعیت فعلی بازار لزوم اجرا شدن شکل دیگری از مالیات ملکی برای ایجاد یک سازوکار مالیاتی موثر در این بازار احساس می شود، بلکه نشانه هایی حاکی از بروز یک فوریت ثانویه برای دریافت مالیات سالانه از املاک مسکونی به عنوان شکل مالیاتی موثر  در ساماندهی بازار مسکن، رویت می شود.

از هفته سپری شده، اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه با فراخوان مالکان واحد های مسکونی برای ثبت اطلاعات ملکی و هویتی خود در سامانه ای که به همین منظور طراحی شده است ، در حالی آغاز شد که بروز علائمی از عدم تمایل مالکان  برای ثبت اطلاعات خود در این سامانه، ضرورت فوریت ثانویه دریافت مالیات سالانه از همه املاک مسکونی را نشان می دهد. اخیرا، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌ و شهرسازی در گفت و گویی بیان کرد: یکی از عوامل مهم نوسان در بازار مسکن، عدم وجود شفافیت است و متاسفانه عموما افراد رغبتی به ارائه اطلاعات اموال خود نشان نمی دهند.

 به گزارش برخی خبرنگاران به نقل از پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌ وشهرسازی آمده است: یکی از اهداف ایجاد سامانه ملی املاک و اسکان، ایجاد شفافیت در بازار مسکن برای بالا بردن هزینه احتکار مسکن است. وی همچنین افزود: حوزه مسکن، از مهم ترین بخش های حوزه اقتصاد کلان و خرد می باشد و نوسانات اقتصادی تاثیر مستقیمی بر بازار مسکن دارد. از این رو، سامانه املاک و اسکان به عنوان ابزاری کمک کننده به شمار می آید و به تنهایی قادر به کنترل بازار مسکن نمی باشد.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: بی تدبیری در تعدیل بازار مسکن

نشانه هایی حاکی از تمایل مالکان به ثبت اطلاعات مالکیتی خود در سامانه شناسایی خانه های خالی از سکنه هنگامی رویت شده است که کارشناسان بر این باورند قرار دادن مالیات سالانه از همه املاک مسکونی در دستور کار به جای روی آوردن به این روش مالیاتی، از جانب دولت، ضرورت داد. این روش نه‌ تنها مشکلات شناسایی مربوط به روش دریافت مالیات از خانه‌های خالی از سکنه را ندارد، بلکه به عنوان روش مالیاتی موثرتری در کل دنیا برای ساماندهی بازار مسکن شناخته شده است.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ