سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 458610
کل یادداشتها ها : 2609
خبر مایه


آهن پرایس: با توجه به حجم بالای مصرف میلگرد در حوزه های مختلف از جمله ساخت وساز، پیش بینی قیمت میلگرد در سال جاری را می توان بسیار حائز اهمیت دانست. این محصول از آنجایی که به عنوان یکی از مواد اولیه کاربردی در صنایع کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد، از این رو در به سرانجام رسیدن بسیاری از پروژه های صنعتی نقش فراوانی دارد. پیش بینی قیمت میلگرد در سال جاری موجب می شود تا متقاضیان این محصول بتوانند در رابطه با خرید میلگرد تصمیمات بهتری اتخاذ کنند. در پیش بینی قیمت مقاطع فولادی ازجمله میلگرد عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند از این رو نمی توان در پیش بینی قیمت این محصول تنها به یک عامل اثر گذار اکتفا کرد.

 به طور قطع در تهیه میلگرد با کیفیت بالاتر می بایست هزینه بیشتری هم پرداخت کرد زیرا کیفیت بالای محصول به نظارت دقیق تر بر تولید آن و همچنین استفاده از مواد با کیفیت بستگی دارد. این شرایط باعث می شود که هزینه تمام شده تولید افزایش یافته و به واسطه آن قیمت میلگرد نیز افزایش یابد. اما لازم به ذکر است که اگر قیمت میلگرد به دلیل بهبود کیفیت افزایش یابد تاحدی قابل توجیه و مورد پذیرش متقاضی خواهد بود.

قیمت ماده اولیه بخش اصلی تاثیر گذار بر قیمت میلگرد می باشد زیرا شمش فولادی موردنیاز در جهت تولید میلگرد بر اساس نرخ روز دلار تغییر می کند. از این رو تغییرات و نوسانات روند نرخ دلار تاثیر مستقیمی بر هزینه تمام شده تولید میلگرد خواهد داشت. نکته حائز اهمیت دیگر که می بایست آن را نیز در نظر گرفت این است که به طور معمول افزایش قیمت دلار تاثیر بیشتری نسبت به کاهش آن بر قیمت ها می گذارد.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: بازار آهن در تنگنای بی ثباتی

محصولی که پس از قیمت گذاری از سوی تولیدکننده روانه بازار می شود همچنان می تواند دستخوش تغییراتی در قیمت شود؛ زیرا خارج از کارخانه نیز عواملی هستند که بر روند بازار میلگرد تاثیرگذار هستند. این عوامل می تواند شامل نوسانات بازار دلار تا قرارگرفتن در شرایط غیرقابل پیش بینی همچون شیوع کرونا شوند که همگی می توانند در تغییر سرنوشت مقاطع فولادی اثرگذار واقع شوند. عرضه کنندگان میلگرد برای اعلام قیمت کالای خود مواردی شامل نرخ دلار، بورس کالا و عرضه و تقاضا را در نظر می گیرند. در واقع در جهت پیش بینی قیمت میلگرد می بایست شناخت کاملی از این سه عامل داشت و همچنین تاثیرات آن را بر بازار تحلیل و بررسی کرد. 

 در پایان، در خرید و فروش میلگرد، شرایط روز بازار به شدت تاثیر گذار خواهد بود در نتیجه می توان گفت که باتوجه به آنچه در سال گذشته اتفاق افتاد و همچنین با درنظر داشتن اتفاقات سال پیش رو، پیش بینی قیمت میلگرد تاحدودی امکان پذیر خواهد بود. البته لازم به ذکر است که درصدی را نیز می بایست در جهت عدم تحقق این پیش بینی درنظر داشت.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ