سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 23
کل بازدید : 458962
کل یادداشتها ها : 2619
خبر مایه


طی سال های اخیر هیچگاه شاهد بهبود شرایط صادرات محصولات فولادی نبوده ایم. به نظر می رسد که دولت نتوانسته است در زمینه ی سیاست گذاری درست برای صادرات فولاد موفق عمل کند. از این رو بازار صادرات فولاد ایران طی سال های اخیر، با موانع مهمی مانند چالش های بانکی، نوسناتات نرخ ارز و عدم وجود تشکیلاتی منسجم درخصوص صادرات رو به رو بوده است. به همین جهت، کسانی که خواستار صادرات فولاد ایران هستند، بر این باور اند که دولت باید تسهیلاتی را برای تولید کنندگان صادرات محور در نظر بگیرند.

با توجه به آنکه دولت یازدهم و دوازدهم اقدامات مهمی را در راستای ایجاد شرایط مطلوب برای بازار صادرات انجام داده است، برای ارزیابی بازار های کنونی باید یکسری اقدامات ویژه ای را انجام داد. از جمله مهم ترین عواملی که به آن باید در این مسیر مذکور اشاره کرد، تقویت و تسهیل ایجاد انجمن‌های غیردولتی صادرات فولاد و حمایت مادی و سیاسی دولت و بهره‌جویی از مشاوره‌های تاثیرگذار این انجمن‌ها، برقراری جوایز صادراتی و تسهیل صادرات فولاد در بنادر و گمرک، آموزش بازاریابی و مکانیزم ورود به بازارهای جهانی برای صادرکنندگان بالقوه، برقراری و تسهیل شرکت در نمایشگاه‌های موثر جهانی برای صادرکنندگان، رعایت کامل معافیت‌های ‌مالیاتی برای کالاهای صادراتی و... می باشد. مجموع این عوامل در شرایطی که بازار در رکود به سر می برد، از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد.

در حال حاضر ما شاهد تقاضای واقعی در بخش مسکن و یا طرح عمرانی نیستیم. می توان اعلام کرد که بازار فولاد علاوه بر آنکه وضعیت رضایت بخشی ندارد، شاهد افت شدید تقاضا نیز هستیم. به نظر می رسد که افت و خیز های قیمتی نیز به دلیل بازار سازی باشد. کارشناسان بازار اعلام کرده اند که نمی توان شاهد بهبود بازار فولاد در آینده دور یا نزدیک نیز بود؛ به همین جهت باید به بازار های صادراتی توجه بیشتری داشته باشیم.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ