سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 6
کل بازدید : 458780
کل یادداشتها ها : 2616
خبر مایه


افزایش قیمت های اخیر در بازار فولاد با افزایش تقاضا همراه نبوده و این امر موجب شده تا دلیل بالا رفتن قیمت ها آنچنان منطقی به نظر نرسد. در خصوص این موضوع یکی از کارشناسان بازار فولاد بنام نعمت الله محسنی اعلام کرده است: افزایش قیمت ها در بازار فولاد می تواند ناشی از بالا رفتن قیمت ها در مواد اولیه و یا جذابیت هایی که برای بازار های صادراتی وجود دارد باشد. البته باید تعادل بین عرضه و تقاضا نیز همیشه وجود داشته باشد.

وی در خصوص شایعات اخیر و پیش بینی های بازار گفت: شایعاتی وجود دارد که حاکی از افزایش قیمت ها در بازار به دلیل تحریک تقاضای مسکن وجود دارد. بدین ترتیب که با احتکار آهن و فولاد، بتوان در روز های رونق مسکن به سود های زیادی دست پیدا کرد. ما نباید عامل نشر این دسته از شایعات بی اساس و پایه باشیم و باعث بد تر شدن وضعیت بازار بشویم. 

علت افزایش قیمت ها در مواداولیه مانند سنگ آهن و آهن اسفنجی می تواند رشد صادرات گندله باشد که تا حد چشم گیری افزایش پیدا کرده و موجب ایجاد رونق در این بخش شده است.

وی ادامه داد: یکی از راه های کنترل و مدیریت قیمت های داخلی فولاد، متعادل سازی تعرفه ها می باشد. لازم به ذکر است که هدف از بیان این مطلب، کاهش دادن قیمت تعرفه ها نیست؛ بلکه باید اقداماتی انجام شود تا علاوه بر بازی کردن با قیمت ها، یک وضعیت متعادل در شرایط بازار ایجاد شود.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ