سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 18
کل بازدید : 458875
کل یادداشتها ها : 2617
خبر مایه


روند افزایشی قیمت ها که از یکشنبه هفته جاری شروع شده است، همچنان ادامه دارد. این موضوع می تواند در روز های آتی، آسیب های جدی تر را به بازار اهن وارد کند. دلیل این امر نیز کاملا روشن و مشخص است؛ قیمت ها در طی هفته ی جاری حدود 100 الی 150 تومان در هر کیلو بالا رفته است. این امر در حالی است که در هفته ها و ماه های گذشته که قیمت ها بسیار پایین تر نسبت به قیمت های کنونی بودند، تقاضای در بازار وجود نداشت. 

علاوه بر آن، مردم توانایی و رغبت خرید با آن قیمت ها را نداشتند، بسیاری از فعالان این صنعت نیز کار خود را تعطیل کردند و این موضوع توانست رکود در بازار آهن را تشدید بخشد. پیش بینی می شود به دلیل افزایش قیمت ها در بازار، میزان تقاضا نیز تا حد چشم گیری کاهش پیدا کند. به دلیل افزایش نرخ خرید و فروش دلار، قیمت ها شیب صعودی پیدا کرده اند که امیدوار هستیم با پایین آمدن نرخ ارز و دلار، قیمت ها نیز در بازار آهن آلات کاهش پیدا کنند.

در حال حاضر شرایط در بازار اهن به گونه است که تعداد استعلام قیمت ها خیلی بیشتر از خرید و نهایی کردن معامله است. دلیل این موضوع شاید بیم مردم از گران شدن بیشتر و عدم توانایی آن ها در برابر خرید با قیمت های کنونی باشد. قیمت قوطی و پروفیل در روز گذشته (سه شنبه 96/8/5) حدود 70 الی 90 تومان دیگر افزایش یافت و قیمت پروفیل های 2/5 میل حدود 2080 الی 3000 تومان در هر کیلو می باشد؛ در حالیکه این قیمت ها در هفته ی گذشته 2700 تومان بود.

قیمت میلگرد ساده و میلگرد آجدار ثابت بود و تنها کارخانه هیربد 30 تومان افزایش قیمت داشت. قیمت تیرآهن در انبار تهران حدود 5 هزار تومان کاهش داشت که برخی از فعالان بازار اظهار داشتند این امر به دلیل وارد شدن بار جدید و نسبتا زیاد تیرآهن به بازار است؛ به عبارت دیگر، به دلیل افزایش عرضه و آزاد شدن بار تیرآهن، قیمت تیراهن کاهش پیدا کرده است. لازم به ذکر است که قیمت ورق سیاه - ورق گالوانیزه 20 تومان افزایش داشت؛ در حالیکه قیمت ورق رنگی و ورق روغنی تقریبا ثابت بود.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ