سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 458585
کل یادداشتها ها : 2609
خبر مایه


به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، احمدرضا سرحدی در خصوص میزان وام پرداختی خرید مسکن در شرایط کنونی بازار مسکن گفت: میزان وام پرداختی که به یک زوج جهت خرید مسکن پرداخت می شود با توجه به اعلام حداقل قیمت هر متر مربع آپارتمان در تهران که حدود 24 میلیون تومان تخمین زده شده است به هیچ عنوان برای خرید مسکن کلفی نیست. 

این کارشناس حوزه مسکن اظهار داشت: وام مسکنی که قرار است به یک زوج پرداخت شود که به تازگی هم مبلغ آن را زیاد کردند و آن را به 300 میلیون تومان رساندند با توجه به اینکه مسئولین اعلام کردند متوسط قیمت هر متر خانه در تهران 24 میلیون تومان است به هیچ عنوان برای خرید خانه کافی نیست.
او در ادامه افزود: با 300 میلیون تومان که مبلغ وام پرداختی مسکن به زوجین است چند متر از یک خانه را می توان خرید؟ حداقل متراژ مورد نیاز یک زوج جوان 50 الی 60 متر است و با این مقدار وام آن ها توان خرید یک خانه را نخواهند داشت.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر الزام انجام کار‌هایی در بازه  زمانی کوتاه و بلند مدت تصریح کرد: باتوجه به شرایط کنونی نمی‌توان برنامه ریزی به صورت کوتاه مدت انجام داد به طور مثال یکی از برنامه‌های کوتاه مدت پرداخت وام ودیعه بود که پیش از پرداخت وام باعث افزایش اجاره بها از سوی مالکان شد در نتیجه در بازه کوتاه مدت به علت سنگین بودن مسکن به عنوان یک کالا نمی توان هیچ اقدام موثری انجام داد بلکه باید درمیان مدت و بلند مدت پروژه‌ هایی را اجرایی کنند که هم مسکن استیجاری درون آن قرار بگیرد و هم مسکن‌های ارزان قیمت همانند مسکن مهر را درون خود جای دهد.

سرحدی با تاکید بر وجود ایرادات مسکن مهر اظهار کرد: مسکن مهر دارای ایرادات بسیار زیادی بود، اما اصول آن درست بود و در واقع همان چیزی را مطرح می‌ کرد که در اصل چهل سوم قانون اساسی مبنی بر الزام ایجاد امکانات حداقلی همچون مسکن توسط دولت صورت گیرد.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ