سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 45
کل بازدید : 458994
کل یادداشتها ها : 2619
خبر مایه


در ماه سپتامبر سال جاری، کشور استرلیا افزایش صادرات سنگ آهن را از بنادر خود داشت. درست یک روز بعد از صادرات سنگ آهن در این کشور، فعالان بازار اعلام کردند که تا سال 2019 شاهد کاهش قیمت سنگ آهن تا کمتر از 50 دلار در هر تن فوب خواهند بود! آنها دلیل اداعای خود را، بالا رفتن میزان رشد عرضه جهانی دانستند؛ البته کاهش یافتن میزان تقاضا در چین و بالا بودن موجودی در انبار ها را نیز بی تقصیر نداستند.

از سویی دیگر، برخی از کارشناسان بازار اعلام کردند که ما تا سال آینده شاهد قیمت سنگ آهن تا 50 دلار خواهیم بود که این میزان تا دو سال آینده به زیر 49 دلار در هر تن فوب خواهد رسید. طبق برآورد های انجام شده به نظر می رسد که به دلیل افزایش تولید سنگ آهن ارزان قیمت توسط برزیل و استرلیا و همچنین کاهش تقاضای چشم گیر در چین، شاهد کاهش قیمت سنگ آهن باشیم. در ارتباط با بازار سنگ آهن، ابهامات زیادی وجود دارد که مهم ترین آن، سیاست های دولت چین است که قصد کاهس تولید فولاد در این کشور را دارد یا خیر.

قابل ذکر است استرالیا 28 درصد ذخایر سنگ آهن دنیا را در دست دارد و 52 درصد از عرضه جهانی سنگ آهن متعلق به این کشور می باشد.

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ