سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 30
کل بازدید : 458629
کل یادداشتها ها : 2609
خبر مایه


برای گسترش راه آهن و مترو، ایجاد و توسعه ی مترو در دیگر شهر های بزرگ ایران، میزان نیاز به ریل های فولادی پر رنگ تر می شود. با توجه به بررسی شبکه مترو در آینده و حال، متوجه خواهیم شد که در حال حاضر حدود 300 میلیون تن و در آینده حدود 500 میلیون تن به ریل های فولادی نیازمند هستیم. با توجه به مطالب فوق باید ذکر شود که هم اکنون شرکت ذوب آهن اصفهان با مشکل "حجم انبوه از ریل فولادی" مواجه است که برخی از فعالان در بازار امیدوار هستند تا با دستور دولت مبنی بر ممنوعیت واردات ریل فولادی، مشکل شرکت ذوب آهن اصفهان نیز حل شود و با تولید داخلی بتوانیم نیاز کشور را به ریل فولادی بر طرف کنیم.

تدوین‌ کنندگان برنامه‌ های توسعه ایران فقط آرزوها را بیان کردند و مشکلات عملیاتی شدن برنامه‌های تدوینی را در نظر نگرفتند. در ارتباط با صنعت و گسترش کمی و کیفی فولاد به طور مکرر درباره اهداف برنامه 20 ساله چشم‌انداز که تولید فولاد ایران را در سال 1404 حدود 55 میلیون تن برآورد کرده است، صحبت شده است.

 در سال‌های گذشته نبود برنامه‌ریزی فنی و متناسب نبودن زنجیره تولید فولاد سبب شد از کشور بحرین که حتی یک کیلوگرم ذخیره معدنی سنگ آهن ندارد به ایران که صادرکننده سنگ آهن است، به اجبار گندله سنگ آهن وارد کنیم. 

برای مشاهده متن خبر اصلی کلیک کنید

 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ