سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 30
کل بازدید : 458632
کل یادداشتها ها : 2609
خبر مایه


بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، معاملات مسکن شهر تهران در یک ماه اخیر 20 درصد بالا رفته، با این حال در چهار روز اخیر همزمان با احتمال شیوع کرونا ویروس از حجم مراجعات حضوری برای بازدید واحدها کاسته شده است. به دنبال شیوع بیماری کرونا و خودداری خانواده‌ها نسبت به خروج از منزل بررسی‌های میدانی از کاهش مراجعات حضوری برای خرید مسکن حکایت دارد و پیش‌بینی فعالان بازار این است که در صورت ادامه وضعیت کنونی، خرید و فروش افت خواهد کرد. واسطه‌های ملکی اظهار دارند با وجود رونق مناسبی که طی هفته ‌های اخیر در بازار مسکن ایجاد شده، پس از شیوع کرونا نگرانی ‌هایی بین طرفین معامله برای مواجهه رو در رو با یکدیگر دیده می‌شود.

گزارش‌های  میدانی  نشان می‌دهد رونق نسبتا خوبی در واحدهای کمتر  از 700 میلیون تومان ایجاد شده که کاهش تعداد این نوع فایل‌ها در دفاتر املاک را در پی داشته و قیمت‌ها نیز مقداری افزایش پیدا کرده است اما بجز مناطق 5 و 2 در سایر مناطق شهر تهران در بین واحدهایی که سطح قیمتی بالاتر از 800 میلیون تومان تورم معناداری مشاهده نمی‌شود. مطابق آمار اتحادیه املاک، معاملات مسکن شهر تهران در بهمن ماه 1398 نسبت به سه ماه قبل یعنی آبان ماه 204 درصد افزایش یافته است. تعداد معاملات در بهمن ماه 14 هزار و 464  فقره بوده و تقریبا با سال‌های رونق بازار مسکن برابری می‌کند و 26 درصد بیش‌تر از بهمن ماه سال گذشته است.

پیش ‌بینی می‌شود تاثیر کرونا بر بازار مسکن اندک باشد و به دلیل قرار گرفتن در پیک خرید و فروش، رونق نسبی معاملات دست کم تا خرداد ماه سال آینده ادامه پیدا کند. البته بنا به گفته فعالان بازار مسکن، بعد از آذرماه که متاثر از تغییر قیمت بنزین با رشد 8.5 درصدی ماهیانه قیمت و 135 درصدی تعداد معاملات مواجه بودیم، افزایش قیمت مسکن کنترل شده بود. البته این شرایط مربوط به قبل از قرار گرفتن ایران در لیست  سیاه بود.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ